Tuesday, September 27, 2011

paNgGilaN HaNgiT...

uishhh..mesti orang ingat aku kene panggilan hangit..bukan cm tu la..tadi aku dapat panggilan yang tak di sangka2...panggilan interview untuk job finance&accountant assistant..believe it r not la..skng ni even intervw pun susah nak dapat call tau...ni aku stil fikir sama ada nak pi or tak...faham2 jer la yer..takut la company tu susah nak terima owang pregnant nie...tapi aku ingat nak sembunyikan..yerla pakai baju kurung bukannya nampakkn..hehe..aku nak kerja sebab aku kesian tengok huby...tanggung perbelanjaan sowang2..sebab tu setiap ari ahad aku kuatkan semangat tolong huby pi niaga even aku sekarang ni dah masuk 7 bulan..dah rasa berat baby aku nie..tapi dengan huby..takder la rasa penat sangat...cuma aku banyak duduk la..tak bole nak berdiri lama2..
-
-
nanti kene bincang dulu la dengan huby sama ada nak pi ke x interview nie...agy pun aku kesian pulak tengok mak..kalo aku pi keje ke..mak pulak tinggal sowang...kalo abang ader takpe la jugak..adehhh..dilemma wanita aku di buatnya...wateverla...
-
-
aku nak story sikit tentang company nie..aku seacrh kt dalam tenet..company ni jadi supplier minyak n gas dan transportation untuk kenderaan berat..macam perkapalan la..macam2 la..company ni agak besar la..ader gak jadi share dengan syarikat2 yang terkenal...not bad la kalo dapat keje kat sini pun..and bukan senang nak dapat job yang sama dengan kos aku study dulu..
-
-
-
kalau takde pape halangan...maybe aku try la pi interview tu..sebenarnya aku tak pernah pi mana2 interview agy...saja nak timba pengalaman..macam mana rasa kene interview...then terpaksala aku start balik speaking...eee dah la lama au xspeaking...confrm tunggang langgang..hentam saja la labu..janji kenen confidnt bak kata NN ckp..kene confident even grammar tunggang langgang...

p/s:"ya Allah permudahkanlah perjalanan hidup ku ini..amin.."

4 comments:

  1. ye reziki niee.. insyallh ade reziki dapat k. yg pentg g inrvw n bdoa pasti akn dapat k....

    ReplyDelete
  2. hahahahahaa...uikssss...betol la petua aku...sbg bukti aku dapat offer hsbc tu..cume terpakse tolak..padahal grammar tunggang langgang..interviewer pon tergelak ngan aku...muahahahahahaa..kompiden tu yg penting~ Heeeee.. chaiyok2!!!!

    ReplyDelete
  3. hehe..tu la psl..ak ingt nk ikut pe yg ko ckp 2 kn...

    ReplyDelete

hugs

kerana dirimu cukup sempurna buatku : i Love u so much!